Elever idrætsefterskole

Tilmeld dig idrætsefterskolen Lægården

Leder du efter et efterskoleår med massere af nye venner, hvor du vil få en menneskelig og sportslig udvikling?

Idrætsefterskolen Lægården tilbyder et uforglemmeligt år med sjove stunder, og et helt utroligt fællesskab.

Hvordan tilmelder jeg mig?

Drømmer du om at gå på efterskole på Lægården? Så kan du tilmelde dig på knappen længere nede.

Skriv dit eget navn og adresse, og vælg den linje du gerne vil gå på. Herefter skal din forælder/værge taste sine oplysninger ind, og I kan indsende tilmeldingen sammen.

Du kan også få en rundvisning på Lægården inden eller læse mere om vores efterskole længere nede på siden.

Tilmeld dig idrætsefterskolen Lægården

Det kan du forvente af dit år på efterskolen

I løbet af et år på Lægården kommer du til at opleve rigtig meget! Vi er en efterskole med rejser, sportsstævner og gymnastikopvisninger. Vi har en årlig skitur til Østrig, som altid er en succes. Vi var også af sted på skitur i 2022.

Generelt fylder gymnastik meget her på efterskolen. Uanset om du er nybegynder eller har gået til gymnastik i flere år, kan du heldigvis sagtens være med. Der er gymnastik på skemaet tre gange om ugen.

Undervisningen generelt svarer til 10. klasses niveau, men du kan også vælge et alternativ til den traditionelle undervisning. Du kan læse mere om undervisningen her.

Eleverne står foran bjerget på skituren
mad i kantinen, idrætsefterskole

Kom forbi på Efterskolernes besøgsdag, inden du beslutter dig

Her på Lægården har vi 5 forskellige linjer, som du kan tilmelde dig. Det indebærer

Du kan derfor vælge den linje, som interesserer dig mest. Det kan være, at du elsker holdsport, du gerne bare vil være stærkere og i bedre form selv, eller du i forvejen dyrker en sport på højt niveau.

I dén forbindelse kan du få hjælp af Holstebro Elitesport, mens du går på her på efterskolen.

Ane Nygaard

At vi alle er små, individuelle brikker i et stort puslespil. Alt på Idrætsefterskolen Lægården har fokus på fællesskab så det hele går op i en større enhed.

star-full star-full star-full star-full star-full 5 / 5

Kom forbi på Efterskolernes besøgsdag, inden du beslutter dig

Det er altid en god idé at besøge den efterskole, du gerne vil søge ind på. Derfor holder vi selvfølgelig åbent på Efterskolernes Dag d. 24. september 2023. Her kan du tage din familie med og få en introduktion til Lægården sammen med andre, der overvejer at starte.

Det plejer altid at være hyggeligt – og du kan stille alle de spørgsmål, du har lyst til.

Du kan også vælge at booke en rundvisning, hvis du gerne vil se efterskolen, når der ikke er lige så mange mennesker på besøg.

SPORTSEFTERSKOLE

Booking en rundvisning

Book en rundvisning
eller ring på 88 91 77 00

Book nu Kontakt os

Søg om optagelse på Lægården

Er du klar på et sjovt år på Lægården med fokus på bevægelse og sammenhold?!

Så tilmeld dig via formularen i toppen af denne side.

Er du i tvivl om, hvad det koster, kan du læse mere om prisen på et efterskoleophold hér. Prisen er ikke ens for to elever/familier, fordi det afhænger af indtægt.